To było niewątpliwie jedno z najważniejszych wydarzeń flotowych tego roku. W dniach 18-19 września w Ołtarzewie odbyła się 10. edycja Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS. 35 km tras miejskich i podmiejskich po raz pierwszy w historii projektu ekspresowych w okolicach Ołtarzewa stało się poligonem, zarówno dla kierowców, jak i testowanych pojazdów.

Jubileuszowa edycja projektu była wyjątkowa z kilku powodów. Zmianie uległo miejsce testu. Zmianie uległa również trasa testu. Testowano osiem segmentów pojazdów: B, C,D, Crossover Mały, Crossover Duży, E, Auta małe dostawcze oraz Auta średnie dostawcze. Każdy segment miał osobno opracowaną kartę oceny pojazdu i oceniany był na podstawie właściwych dla swojej grupy parametrów. Po raz trzeci w historii projektu wyłaniano również auto flotowe w kategorii „Subiektywny Debiut Roku”. W przypadku tej kategorii zwycięzca wyłaniany jest wyłącznie na podstawie subiektywnej oceny fleet managerów. Głosowanie przy pomocy elektronicznych ankiet odbyło się drugiego dnia testu po pikniku, na którym firmy z branży flotowej i okołoflotowej mogły zaprezentować swoje produkty i usługi.

Rok ten okazał się rekordowy pod względem ilości zgłoszeń – o prestiżowy tytuł Auta Flotowego walczyło aż 80 pojazdów. Ponad 110 jurorów wypełniło blisko 900 ankiet.

O wcześniejsze wytypowanie aut do testu  już w marcu zadbał Partner Merytoryczny PTF- Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Zestawienie obejmowało 10 samochodów z każdego segmentu , najczęściej kupowanych do flot. Wartości rezydualne podał Partner Merytoryczny – firma Eurotaxglass’s. Koszty serwisowe określone zostały na podstawie rat serwisowych przygotowanych przez firm BusinessLease, Carefleet oraz LeasePlan. Roboty drogowe i wypadek na A2 spowodował konieczność zmiany trasy testowej. Po wprowadzeniu zmian trasa miała porównywalną do początkowej długość. Niezmiennie od trzech lat trasę uczestnicy mieli zawsze w zasięgu ręki dzięki Qr code umożliwiającym im wgranie mapki Google z trasą do telefonów. Również ankiety oceny wypełniane były elektronicznie.

W tym roku o wyposażenie samochodów w najnowsze rozwiązania w zakresie telemetrii zadbała firma Flotman. Dostawca systemu, na wybranych samochodach przeprowadził jazdy testowe z uwzględnieniem zasad ecodrivingu. Celem tej części testu było sprawdzenie, jak dalekie są możliwe do osiągnięcia średnie spalania deklarowane przez producenta od tych, które faktycznie możemy osiągnąć w naszych flotach. Na pewno ciekawym będzie porównanie wyników z jazd wzorcowych, do tych które zostaną uzyskane w czasie jazd testowych.

O zdobyciu największej ilości punktów decyduje 6 czynników. Są to:

– ocena fleet managera po jeździe testowej

– koszty zakupu

– koszty serwisowania

– wartość rezydualna

– zużycie paliwa

– emisja CO2

Najlepsze auta flotowe 2019 roku poznamy podczas Gali SKFS, która odbędzie się 29 listopada 2019r. w Warszawie.