29  listopada w Warszawie podczas Gali SKFS odbyło się uroczyste wręczenie statuetek dla zwycięzców X edycji Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS. Statuetki wręczono w 9 kategoriach. Po raz pierwszy w historii testu dwie marki zdobyły aż po trzy laury flotowe. 

W kategorii Samochód segmentu B Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS 2019 zwyciężył Volkswagen Polo.

20191129-192740-DSC_3358  

W kategorii Samochód segmentu C Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS 2019 miano Auta Flotowego zdobyła Kia CEED.

  

W kategorii Samochód segmentu D Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS 2019 zwyciężył Renault Talisman.

  

W segmencie Crossover Mały miano Auta Flotowego 2019 roku zdobył Kia Stonic.

W segmencie Crossover Duży miano Kia Sportage.

Podczas X edycji testu zdecydowano również o wprowadzeniu kategorii E.  Pierwsze miejsce w tej klasyfikacji zdobyło BMW serii 5.

  

Wśród testowanych segmentów nie mogło zabraknąć Aut Małych Dostawczych. W tegorocznej edycji PTF SKFS zwyciężyła Dacia Dokker Van.

W segmencie Aut Średnich Dostawczych tytuł Auta Flotowego 2019 roku zdobył Renault Trafic.

Po raz trzeci fleet managerowie z SKFS nagrodzili auto w kategorii Subiektywny Debiut Roku. Autem Flotowym w tej kategorii został  Audi E-tron.

  

Zwycięzcę w PTF SKFS wyłania się 9 kategoriach wg 7 kryteriów oceny. Są to:  ocena wyglądu zewnętrznego, ocena funkcjonalności wnętrza, ocena z jazdy testowej, koszt zakupu + serwisowania, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Każde kryterium ma przyporządkowane wagę wg której wymnażany jest wynik, co daje wartość finalną w rankingu końcowym. Jury testu tworzą fleet managerowie należący do Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych. Subiektywna ocena fleet managerów ma 40% wartości oceny końcowej.  Koszty serwisowania wyrażone wyłącznie w kwotach netto, bez rabatów. Wartości rezydualne pojazdów przyjęte są dla przebiegu 90 tys. km oraz użytkowania przez 36 miesięcy. Zużycie paliwa mierzone jest na podstawie danych zebranych podczas testu dzięki zastosowaniu systemów telemetrycznych. W tym roku dodatkowo pomiaru zużycia paliwa dokonano poprzez dotankowanie „pod korek” samochodów przed testem oraz po teście. Aby uzyskać transparentność wyników spalania poszczególnych pojazdów, auta testowane były na paliwie od tego samego dostawcy.  Emisja CO2 samochodów biorących udział w teście została przygotowana na podstawie danych zebranych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.